MOONRIDE 09
Festival nového umenia a technológií
Tabačka Kulturfabrik
Cena festivalovej permanentky je 20€. Zahŕňa všetky platené vstupy,
okrem koncertu Son Lux.
Pri jednotlivých programoch sú uvedené ceny v predpredaji a na mieste.
Festival má programy aj s voľným vstupom.
10.10. streda, 20:00 h, 17€ /20€, Veľká sála
Son Lux (USA)
/koncert/
Son Lux si zamilovala aj Lorde, ich nezaraditeľný pop zaznie v Bratislave aj v Košiciach.
Skladbou Easy na seba nielen strhli pozornosť, ale získali na svoju stranu aj popovú hviezdu Lorde. Tá spolu s projektom Son Lux Ryana Lotta pripravila novú verziu singla a hrala ju na koncertoch po celom svete. Son Lux však nie je kapelou, ktorá by ťažila len z jednej piesne a jednej spolupráce. Vytvorila si vlastný zvuk, ktorý balansuje medzi inteligentným popom a experimentami a zároveň vytvára vlastný rukopis podčiarknutý charizmatickým hlasom.
Na Slovensku si Son Lux zahrali pred niekoľkými rokmi v rámci festivalu Electronic Beats v Bratislave. Napriek intímnym témam, ktoré sa objavujú v nových skladbách, je naživo táto trojica ako zviera, ktoré má blízko k tomu, aby sa odtrhlo z reťaze. Súhra a chémia medzi trojicou funguje dokonale a klávesy speváka, naklonené smerom k publiku zase ukazujú, že aj keď sa Son Lux neboja syntetiky, ide vždy hlavne o živý koncertný zážitok.
Katarína Rampáčková: HUDDLE - Moonriders
/pohybový workshop/
Dvojdňový pohybový workshop Kataríny Rampáčkovej je originálnou pohybovou konštrukciou z umeleckej dielne americkej choreografky Simone Forti z roku 1961.
Workshop bude rozdelený do dvoch častí. Prvá bude v tanečnej sále, kde dáme priestor zoznámeniu sa s touto unikátnou pohybovou konštrukciou. Dozvieme sa, za akých podmienok vznikla a ukážeme si aj na videu. Druhá časť bude praktická, v ktorej si Huddle - Moonriders vyskúšame na vlastnej koži. Táto pohybová konštrukcia bola vytvorená pre verejný priestor a má presné pravidlá. Preto sa v druhej hodine workshopu premiestnime do ulíc, kde Huddle ožije.
Katarína Rampáčková - choreografka, improvizátorka a tanečná aktivistka sa s HUDDLE stretla vo Florencii, v rodnom meste choreografky Simone Forti a veľmi rada by túto zaujímavú skúsenosť odovzdala ďalej.
OFICIÁLNE OTVORENIE FESTIVALU MOONRIDE 09
MASS 2018 vol. 4
/media art/
Výstava MASS 2018 vol. 4 predstavuje aktuálnu tvorbu študentov a pedagógov z Ateliéru nových médií na Fakulte umení TU v Košiciach. Je ďalšou zo série výstav Media Art Slovak Scene, približujúcej formy mediálneho umenia a súčasnej digitálnej kultúry. V priestoroch Tabačky budú mať diváci možnosť výberu - od performancie, videoartu, videoinštalácie až po interaktívne či generatívne diela využívajúce real time.
Kurátori: Rišo Kitta, Michal Murin & Boris Vaitovič
Výstava je realizovaná v spolupráci s Ateliérom nových médií FU TUKE a DIG gallery.
11.10. štvrtok, vernisáž 19:00 h, vstup voľný
Mariano Sardón (AR): Morfológia pohľadov
Viditeľné časti sveta, ktoré si nevšímame
/visual art, nové médiá/
Argentínsky umelec a univerzitný profesor Mario Sardón skúma vzťahy medzi technológiou, vedou a umením. Vo svojej umeleckej práci prepája kreativitu a vedecké poznanie. Analyzuje vzťahy ľudských tiel k technológiám, jeho práce fungujú ako prototypy kybernetických rozhraní a objasňujú hranice fyzického a digitálneho. V Galérii Tabačka predstaví výber svojich diel, z ktorých časť bola tento rok vystavená na prestížnom festivale Ars Electronica v rakúskom Linzi. Ich zámerom je uvedomiť si časti obrazov alebo sveta ktoré vidíme, a preto ich berieme do úvahy, ale aj tých, ktoré si nevšímame.
Sardón vytvára umelecké diela, ktoré nás pozývajú k opätovnému objaveniu technologického vesmíru okolo nás a k nájdeniu omnoho viac, než na prvý pohľad vidíme. Spojením umenia s neurovedou, skúmaním vzťahu medzi mysľou a očami, nás nabáda premýšľať o neviditeľných aspektoch ľudského života.
Mariano Sardón (http://www.marianosardon.com.ar) žije a pracuje v Buenos Aires, kde je profesorom a výskumníkom (v interdisciplinárnej skupine Umenie a neuroveda) a predsedom Katedry elektronického umenia na Universidad Nacional de Tres de Febrero. Bol ocenený cenou Konex za vizuálne umenie (2012) a získal experimentálnu cenu v kategórii „netradičná sprievodná fotografia a video“ (2008) od Argentínskej asociácie umeleckých kritikov.
Vystavoval na prestížnych festivaloch, v múzeách a galériach po celom svete, medzi inými na Bienale di Venezia, Ars Electronica Festival (aj v roku 2018); Akademie der Künste Berlin, Bienal de La Habana, Bryce Wolkowitz Gallery v New Yorku a na Miami Beach; Puškinovo múzeum v Moskve, Museo de Arte Moderno de Buenos Aires. Bol členom prestížnych medzinárodných porôt, programovým tútorom a poradcom pre vývoj umeleckých projektov nových médii.
Realizáciu výstavy z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia v rámci projektu s názvom Tabačka Kulturfabrik a Veľvyslanectvo Argentíny.
Výstava potrvá do 21. 11. 2018. Otváracie hodiny počas festivalu: 12:00 - 20:00 h
11.10. štvrtok, začiatok 20:00 h, vstup voľný, Veľká sála
Stroon/Krupa/sedemminut
/music and light show/
Multižánrový hudobník Stroon alias Dalibor Kocián, ktorého hlavným hudobným nástrojom je vibrafón, jeho dlhoročný spolupracovník bubeník Jozef Krupa a svetelný dizajnér Róbert Farkaš vystupujúci pod pseudonymom sedemminut, sa na úvod večera predstavia špeciálnou music and light show. Dlhoroční spolupracovníci si tentokrát pripravili veci z najnovšieho Stroonovho albumu Vice Laboratory. Vyšiel ako vinyl vo vydavateľstve Deadred v apríli 2018. Projekt je vďaka Robovi Farkašovi svetelne ušitý na mieru Veľkej sály Tabačky. Ako s úsmevom naznačil Stroon: „Môžete sa pripraviť na inteligentnejšie a sofistikovanejšie Safri Duo“.
Stroon je pulzujúcim elementom na slovenskej hudobnej scéne. Nielen vďaka vibrafónu, ale aj vďaka škále projektov a spoluprác, v ktorých necháva svoj rukopis. Zasnenosť, kontemplácia, snaha o beztiažovosť, konceptualita - to všetko vo vnútri. Modalita, rytmické štruktúry, minimalizmus, skreslenie, synthové plochy a proto-melodika navonok. Svoje živé hranie sa snaží vždy prispôsobiť miestu, času a divákom. Preto v jeho setoch môže zaznieť skorá elektronika, akustické kompozície, dystopické improvizácie, solárne prelúdia, ale aj najnovšia tvorba. Tá je vonku od 10. apríla 2018 ako vinyl nazvaný Vice Laboratory. Vyšla vo vydavateľstve Deadred.
Jozef Krupa je všestranný bubeník, ktorý svoje zručnosti zužitkoval v spoluprácach s vynikajúcou jazzovou klaviristkou Janou Bezek, poľským spevákom Grzegorzom Karnasom, speváčkou Szidi Tobias, hrával aj Kubom Ursinym a skupinou Čisté Tvary. Hru na bicie, okrem iného, študoval na Akademii Muzyczna K. Szymanowskiego v Katowiciach. So Stroonom hrá v ich domácej kapele Škvíry & Spoje, kde tvoria duo Spoje, a komunikujú výhradne improvizovanou hudbou. Spoločne vytvorili aj soundtrack k legendárnemu filmu Metropolis. Momentálne je jeho domovskou kapela Ankramu.
Róbert Farkaš/sedemminut/ je svetelný dizajnér a autor mnohých svetelných inštalácií. VJ, mapping, fotograf. Svetlo používa z hľadiska viacerých profesií. Rozumie jeho účelu, princípu fungovania, fyzikálnosti, rozumie jeho kráse a výpovednej hodnote. Všetky tieto skúsenosti využíva pri svojej vlastnej tvorbe, v ktorej spája technický svet s umením. V jeho dielach svetlo vychádza z nových, nečakaných foriem a materiálov.
Links:
www.stroon.bandcamp.com
https://tinyurl.com/yd58mbl7 – Youtube channel
https://vimeo.com/stroon
Isama Zing b2b Ink Midget je nový klubový projekt Jonatána Pastirčáka (Pjoni), ktorý je zároveň členom kolektívu Mäss. Hudba Isama Zing je odrazom rôznorodosti vzájomne prepojených žánrov súčasnej elektronickej hudby. Kombinácia modulovaných field recordings s industriálnymi beatmi a krehkými melódiami nepriamo ilustruje dozvuk civilizačnej strojovosti, ktorá sa v tvorbe Isama Zing organicky rozdeľuje a znovu spája v celok skladieb.
Ink Midget je producent, DJ a člen kolektívu Mäss. Na poslednom EP “Endless Grunts“, ktoré vyšlo pod rýchlo rastúcim rakúskym labelom Ashida Park, cítiť závan južanských rytmov ako kuduroa reggeaton. Jeho eklektické dj sety sú oslavou rozmanitosti a pripomínajú maturitné stretutie Ciary, Rytmusa a Sd Laiky, po štvrtej káve v Novej Cvernovke.
Ešte pred pár rokmi pôsobili v spoločnom projekte živej elektroniky pod názvom Pjoni & Ink Midget, dnes tvoria hudbu sami. Majú však spoločný label Mäss a v Bratislave pod jeho hlavičkou organizujú klubovú noc. Tento raz po dlhom čase spolu zahrajú b2b DJ set.
https://soundcloud.com/inkmidget
https://soundcloud.com/isama-zing
https://instagram.com/inkmidget
https://instagram.com/isama__zing
Kiasmos DJ set (IS) je projekt Janusa Rasmussena, ktorý vypĺňa priestor medzi hlavným záberom multižánrového dua, ktoré tvorí s Ólafurom Arnaldsom. Neprebádané územie medzi hudbou komponovanou za klavírom (a na ďalších akustických nástrojoch) a syntetickými zvukmi rôznych najmodernejších elektronických hračiek pre veľkých chlapcov. Vzniklo nevšedné techno pre zamilovaných, alebo ak chcete, tanečná hudba vhodná aj do múzeí. Ich skladby majú rádovo stovky tisíc vypočutí a ich vystúpenia sú súčasťou line-upov festivalov ako Latitude či Sonar.
12.10. piatok, 17:00 - 18:30 h, vstup voľný, Kino Tabačka
Najlepšie z Ars Electronica Animation Festival 2017
/film/
Rozmanitý výber prác počítačovej animácie, impozantných filmových produkcií a špičkových vizuálnych efektov z Festivalu animácie Ars Electronica 2017.
Originálne nápady. Prekvapujúce vizuálne efekty. Najnovšie riešenia v implementácii obrazu. To všetko prináša Filmový festival Ars Electronica Animations v Linzi (Rakúsko) - jedna z najznámejších a najdôležitejších inštitúcií, ktoré sa zaoberajú výtvarným umením digitálnych médií vo svete.
Pripravte sa na videoklipy z filmov, ktoré boli nominované na cenu Prix Ars Electronica, súťaže, v ktorej sa umelecká originalita počíta rovnako ako technické majstrovstvo. Cenami v kategórii počítačových animácií / Film / VFX sú každoročne vyznamenané výnimočné úspechy v týchto oblastiach. Víťazi sa pohybujú od nezávislého umeleckého alebo vedeckého prostredia až po špičkové komerčné produkcie vo filmovom, reklamnom a zábavnom priemysle.
Veľká cena Prix Ars Electronica je jednou z najvýznamnejších ocenení na svete za tvorivosť a priekopníckého ducha v používaní digitálnych médií.
Film je v pôvodnom znení, bez titulkov.
Pripravené v spoluprácii s Ars Electronica Exports Linz a Rakúskym kultúrnym fórom v Bratislave.
12.10. piatok, 19:00 h, 4/6€, Veľká sála
Petra Fornayová a kol.: Hra na budúcnosť
/tanec, divadlo/
Hra na budúcnosť - Subjective Future je fiktívnym dokumentom – generačnou výpoveďou. Je vyrovnávaním sa s perspektívou času, subjektívnou interpretáciou blízkej či ďalekej budúcnosti etablovaných umelcov z rôznych umeleckých disciplín, ktorí civilne komentujú svoj možný beh životom. Tanec, divadlo, výtvarné umenie, filmový dokument a hudba sú v predstavení použité ako rovnocenné umelecké prostriedky.
Subjektívne obavy a vízie sa stretávajú v jednom priestore s objektívnymi prognózami vývoja nášho sveta, od hrozivých až po menej apokalyptické. V roku 2060 sa bude Slovensko vyrovnávať s prvou veľkou demografickou krízou – väčšina obyvateľstva bude neproduktívna, v dôchodkovom veku. Bude nám, a ostatným, na niečo (naše) umenie? Stane sa rovnako s nami „neproduktívnym“, alebo sa zmení na prostriedok presadenia „lepšieho“ sveta? Dokáže táto naivná idea zvíťaziť nad všadeprítomným neoliberálnym šialenstvom, kde jediným relevantným diskurzom je diskurz ekonomický?
Zostarneme aj my? Z neochoty žiť naplno, z nedostatku vôle sa nám minú nápady – tak to zabalíme? Z pozície budúcnosti pozeráme na prítomnosť, ktorá sa zrazu môže javiť inak. Tvoríme naše predstavy, vnímame svoje strachy a túžby. Pozorujeme našu vlastnú možnú budúcnosť.
Jedno z intelektuálne najvyzretejších predstavení tejto sezóny. Nejde len o texty, aj keď ich výpočet ráta s menami ako Srnicek či Verhaeghe, ale hlavne o dramaturgiu a hru so slovom. Práca s textami, ktoré sú viac-menej stále opakované manifesty, postoje či vyhlásenia, je akoby textom samotným. Radenie, systém prednesu, ukazovania, sú samostatným zážitkom. Predstavenie, ktoré sme nevybrali kvôli téme, ale kvôli jeho hre s hrou a jeho vážnosti, ktorá nie je vážna.
koncept a réžia: Petra Fornayová
tvorba a interpretácia: Petra Fornayová, Adam Hanuljak, Natália Okolicsányiová, Ján Šimko vizuálny koncept, realizácia a supervízia vizuálov: Boris Vitázek
hudba: Lucia Džubáková – Chuťková
kostýmy: Iveta Haasová
dramaturgia: Peter Šulej
technická réžia, svetelný dizajn: Slavomír Šmálik
voice-over: Lucia Hurajová
použité texty: Peter Šulej_Prišli Odišli, Jean Améry_O starnutí / Revolta a rezignácia, Alex Williams a Nick Srnicek_ Manifest akceleracionizmu, Paul Verhaeghe_výber z rôznych textov, Ondrej Štefánik_Som Paula, osobnostné dotazníky MMPI
produkcia: AST
foto: Júlia Blažejová
www.sucasnytanec.sk
12.10. piatok, 20:00 h, 5€, Fabricafé
Hallogenerator (SK) + Autumnist (SK)
/koncert/
Hallogenerator je multimediálna elektroperformancia, riadená autorským software, nesúca sa v duchu starých šlágrov odetých do zvuku éry 8-bitových počítačov. Vykresľuje kontrast medzi digitálnym svetom strojov a biomorfným svetom ľudí, kde obe strany občas zlyhávajú a zároveň skórujú v temnej atmosfére nepredvídateľných súvislostí. Performancia nastavuje zrkadlo producentom, DJom a popovým spevákom, ktorí digitálne vylepšujú svoj spev. Zároveň však svojou muzikálnou formou prinášajú na ódium esenciu zábavy a intelektuálneho obsahu
Autumnist je hypnotická zmes najsúčasnejšej elektroniky s nadžánrovými presahmi ako manifestom. V širokospektrálnom mixe kombinuje AUTUMNIST ambient s hip-hopom či breakbeatom, hi-tech postupy s lo-fi popom či bizarnú filmovú atmosféru s mimozemským folklórom. Autumnist naživo je pôsobivá päťčlenná kapela, laptop a elektroniku dopĺňa živá rytmická sekcia s basou a bicími, elektrická gitara a alternujúci saxofón s klarinetom spolu s podporou synchronizovanej videoprojekcie. Kapela je etablovaná v rámci slovenskej ale i českej scény už niekoľko rokov. Na konte má tri štúdiové albumy, z ktorých eponymný album The Autumnist z roku 2009 získal cenu hudobných kritikov na Radio_Head Awards ako Album roka. Okrem toho kapela vydala niekoľko singlov a EPs.
13.10. sobota, 14:00 h, vstup voľný, Kino Tabačka
Virtuálna realita a budúcnosť divadla
/round table, diskusia/
Témou deviateho ročníka Moonride je “Rozšírená realita a performing arts / virtuálna realita a budúcnosť divadla”. Virtuálna realita (VR) je jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich a najrýchlejšie sa meniacich odvetví ovplyvňujúcich umenie a kultúru, ktorá sa zaoberá tým, ako najlepšie nové možnosti využiť. VR v divadle premieňa samotné ponímanie divadla, formu rozprávania, ako aj hranice medzi realitou a fikciou.
Pozvaní hostia - britský divadelný a filmový režisér Marcus Romer, nemecká režisérka Sarah Johanna Steinfelder a slovenský multimediálny umelec Richard Kitta predstavia počas round table svoju tvorbu, v ktorej sa zaoberajú prienikom virtuálnej reality v súčasných performatívnych a divadelných projektoch. Hostiteľkou a moderátorkou bude slovenská divadelná teoretička a dramaturgička Dáša Čiripová.
Mgr. Dáša Čiripová, PhD.
Absolvovala štúdium divadelnej vedy a latinčiny na VŠMU a na FF UK v Bratislave. Pracovala v Divadelnom ústave, kde pôsobila 6 rokov ako šéfredaktorka divadelného časopisu kød - konkrétne o divadle, neskôr ako vedúca oddelenia Vonkajších vzťahov. Spolupracovala s festivalom Nová dráma/New Drama, v roku 2015 bola kurátorkou sekcie Focus Nemecko. S Divadelným ústavom spolupracuje dodnes. Je členkou medzinárodnej dramaturgickej rady festivalu Divadelná Nitra a venuje sa antickému divadlu ako aj súčasnému divadlu. Pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy SAV a pôsobí na VŠMU.
13.10. sobota, 19:00 h, 4€/6€, Veľká sála
Marco Donnarumma: Corpus Nil (IT/DE)
Predstavenie pre ľudské telo a stroj s umelou inteligenciou
/divadlo/
Corpus Nil je predstavením, ktoré objavuje hybridnú formu identity a muzikantstva prostredníctvom intenzívnej a rituálnej interakcie medzi hudobným nástrojom riadeným umelou inteligenciou, ľudským telom a zvukom.
Choreografia plná napätia postupne mení a deformuje nahé telo pefromera. Dva tipy biosenzorov, pripevnených na jeho telo, prenášajú dáta do softvéru a predstavenie búra konvenčnú predstavu vzťahu medzi umelcom a jeho nástrojom. Úplná ovládateľnosť nástroja je nahradená krehkým telesným prepojením medzi hráčom a nástrojom.
Marco Donnarumma (IT/DE) žije a pracuje v Berlíne, jeho diela sú zamerané na zvuk, pohybujú sa na hranici medzi perfomanciou a media artom. Pri tvorbe využíva nové technológie, pracuje s biotechnológiou, biofyzikálnym snímaním, umelou inteligenciou, neurorobotikou a odhaľuje chimérickú povahu ľudského tela novou, znepokojujúcou intenzitou.
https://marcodonnarumma.com/works/corpus-nil/
Skeleton System (SK)
Game Boy Music Club (AT)
/experimental sound art + koncert/
Skeleton System je experimentálny soundartový projekt, za ktorým stojí Tibor Nagy Grosso. Sólo performancia na báze analógového noiseového zvuku a vizuálneho obsahu. Plochy a dronové formy dynamicky vytvárajú nové obzory vesmíru. Je to prelet "hudbou" sfér, dimenziami tak vzdialenými a pritom tak blízkymi...
Autor posledné obdobie veľkú časť svojej tvorby sústreďuje vo zvukových a hudobných projektoch. Pracuje so sónickým environmentom. V roku 2016 organizoval projekt DADA100 v Tabačke Kulturfabrik a minulý rok vytvoril happeningovú platformu ÖÜ /cross-mediart happenings biennial.
Game Boy Music Club sú profesionáli, amatéri a nadšenci populárnej hry z 80. Rokov, ktorí prinášajú iný pohľad na súčasnú hudbu. Vznikli v roku 2002 vo Viedni a okrem iného vystupovali na festivaloch Ars Electronica a Micromusic festival.
13.10. sobota, 16:00 – 21:00 h, 1€, BlackBox
CAMOUFLAGE
/tanec, virtuálna realita/
Camouflage je zároveň virtuálna realita a tanečná inštalácia. Účastníkom prináša hravú a novú skúsenosť z hry na skrývačku a divákom možnosť sledovať zápas medzi lovcom a korisťou. VR sa tu používa na vytvorenie novej spoločenskej hry, ktorá si zakladá pravidlá na našich inštinktoch a otvára priestor pre zábavu a novú interpretáciu.
Camouflage je imerzívny umelecký projekt, experimentálna zmiešaná realita pre viacerých hráčov a tanečníkov, ktorá skúma rozdiely vnímania v reálnom a digitálnom priestore. V Camouflage má jeden divák nasadený na oči VR headset, cez ktorý môže vidieť len abstraktné zobrazenie ich okolia a simulované telá v pohybe. Cieľom hráčov vo virtuálnej realite je určiť, ktoré z abstraktných objektov patria skutočnej osobe. Mimo skúsenosti VR sú ďalší ľudia, ktorí majú senzory pripevnené k svojmu telu, pohybujú sa v danom priestore a snažia sa čo najdlhšie zostať mimo dosahu: kamuflujú. Aby to dosiahli, musia imitovať kvalitu pohybu animácie a zmiešať sa s prostredím.
autori: Mária Júdová, Andrej Boleslavský
choreografia: Patricia Okenwa
hudba: Han Han
produkcia: Renaud Wiser
Foodscapes!
/mix media/
Foodscapes! je názov pre nový mixmediálny environment, v ktorom sa nekonvenčným spôsobom premiešava media artový koncept s gastronomickými a technologickými ingredienciami. Nenechajte si ujsť netradičný food artový projekt v podaní umeleckej skupiny DIG, do ktorého si môžete "kusnúť" jedine na festivale Moonride v špecifickom priestore BlackBoxu. Ak si chcete overiť ako v umeleckej praxi funguje axióma „jem preto, aby som žil (a vice versa)“ - máte jedinečnú príležitosť!
Autori: Rišo Kitta, Martin Kolčak & Martin Kudla (DIG)
14.10. nedeľa, 18:00 h, 4€/6€, Veľká sála
Ferienčíková, Júdová, Timpau: EVERYWHEN
/tanec/
Autorská hudba, pohyb a originálna 3D animácia v intermediálnej performance o neustálej rotácii dejín. Everywhen krúži okolo dvojakej roviny života – osobnej a politickej. Stavia do ostrého kontrastu obraz láskyplného, jemného a dobrotivého osobného života a realitu spoločenského zapojenia jedinca, ktorá môže byť často zlovestná, nenávistná a pomstychtivá. Ako prezentujeme svoje politické postoje svojím najbližším?
Žena ako milujúca matka, ktorá propaguje vraždenie a otroctvo; milujúci pár zapojený do propagandy zvrátenej ideológie; deti, ktoré akoby v zápale hry hajlujú. Zábery, na ktorých nie je niečo v poriadku. Obrazy bežných rodín, matiek a otcov so svojimi deťmi, malých skupín navzájom si blízkych ľudí, tvárou v tvár hroziacemu opakovaniu histórie.
Naše spomienky sa často vynárajú, upravujú, prikrášľujú alebo dokonca samovoľne mažú. Vynechávaním niektorých udalostí a prepisovaním histórie sa však buduje bariéra v komunikácii medzi nastupujúcou generáciou a staršími ľuďmi. To je „najlepší“ základ pre opakovanie určitej časti histórie. Je vôbec možné zabrániť takémuto opakovaniu, ak je nám určitá ideológia vpísaná do tela takmer ako DNA? A ako ťažké je byť kritický k vlastnému svetonázoru, hlavne, ak je vytvorený našimi najbližšími? Intímna situácia v desivo povedomom kontexte.
tanec, koncept: Soňa Ferienčíková
vizuál, koncept: Mária Júdová
hudba, koncept: Alexandra Timpau
svetelný dizajn, technická spolupráca: Ints Plavnieks
pohybová spolupráca: Martina Hajdyla Lacová
produkcia: BOD.Y – Zuzana Hájková
technická podpora: Andrej Boleslavský, Constantine Nisidis, Sara Pinheiro, Matěj Šenkyřík
kostýmová spolupráca: Daniela Danielis
koprodukcia: Motus, produkce divadla Alfred ve dvoře
partneri: Občianske združenie GAFFA, Institut intermédií, Lunchmeat studio
rezidencia: Stanica Žilina – Záriečie, Štúdio 12 Bratislava
podporili: Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia
***
Šimon Kern: PETOTEM
Nádvorie Tabačky
Súčasťou festivalu Moonride 09 je svetelný objekt Šimona Kerna PETOTEM, ktorý bol na nádvorí Tabačky inštalovaný v rámci prestížneho medzinárodného festivalu súčasného umenia Biela noc 2018. Dielo je reakciou na svet v ktorom žijeme a poukazuje na problém neúnosného množstva plastov v našej spoločnosti. Zároveň vytyčuje cestu ktorou sa môžeme vydať – cestu recyklácie. Je síce pomalá, ale vedie do vytúženého cieľa.
Šimon Kern najprv vyštudoval design, popritom trochu precestoval svet a v súčasnosti tvorí. Reaguje na svoju minulosť a našu prítomnosť. Jeho tvorba je niekde na pomedzí designu a umenia, technicky premyslená a filozoficky šialená. Pracuje s netradičnými materiálmi, ktoré nám obvykle ležia pri nohách, a transformuje ich do nevídaných rozmerov. Ako sám uviedol: "Chcem iba ľuďom otvárať oči".
Hlavným partnerom festivalu je Fond na podporu umenia.
Festival ďalej podporila nadácia Orange, Goetheho inštitút Bratislava,
Rakúske kultúrne fórum a Visit Košice.
Za spoluprácu ďakujeme Fakulte umení TU Košice a Ars Electronica Festival.
18.02.2019 21:55:07 Podujatia
24-hodinová spomienka na Jána a Martinu v Tabačke #AllForJan Vo štvrtok 21. februára 2019 uplynie rok ...
18.02.2019 21:52:44
Čaj o piatej v SNG/ Hudobný večer 26.2.2019 17:00 Cafe Berlinka Budova SNG, Námestie Ľ. Štúra Bratislava. Vstup voľný Počas ...
18.02.2019 21:51:07 Podujatia
RED BULL MAXSPACE ON TOUR PRINESIE DO BRATISLAVY TÝŽDEŇ PLNÝ SKATEBOARDINGU Počas jarných prázdnin predstaví ...
18.02.2019 21:47:31
Pozývame vás do februárovej vedeckej kaviarne, v ktorej budeme diskutovať o autizme ako o vážnej neurovývinovej ...
18.02.2019 21:45:15
Pohybová performancia o samotnom pohybe. Tlačová správa inscenácie Anatómia v Divadle Lab. Živý a ...
21.01.2019 22:06:46 Podujatia
Dovoľujeme si Vás pozvať na.. RAP na Lúkach vol.13 - freestyle battle dátum_ piatok 25.01.2019 čas_ ...
03.12.2018 18:22:21 Podujatia
Prednáška „Funkcia koenzýmu Q10 v ľudskom organizme“ 11.12.2018 15:15 Dom Quo Vadis, Hurbanovo námestie 1, Bratislava Vstup voľný ...
03.12.2018 18:21:36 Podujatia
Adventné stretnutie s etnologičkou Katkou Nádaskou 13.12.2018 o 15:30 Ekonomická univerzita v Bratislave miestnosť C1.09, Dolnozemská cesta 1 ...
06.09.2018 17:30:12
Divadlo pozýva na prvý Deň otvorených dverí V Trnave, dňa 04.09.2018 Divadlo Jána Palárika ...
05.09.2018 19:44:00 Podujatia
KTORÍ TANEČNÍCI TO ROZBALIA NA RED BULL DANCE YOUR STYLE Už v sobotu roztancujú Kollárko v Bratislave ...
31.08.2018 19:53:12 Podujatia
Tančiareň 25.9.2018 17:00 Cafe erlinka budova SNG, Námestie L. Štúra, Batislava
31.08.2018 19:50:42
Beseda - periferne arteriove ochorenie 11.9.2018 15:15 Dom Quo Vadis, Hurbanovo námestie 1